08

Min dag har varit bra, har spenderat den med mina vänner :) Vi har varit hur lata som helst x) bara glot tv och tagit det lugnt. I morgon blir det 08 i kungsan! Några polare till oss ska uppträda där :) kommer bli skitkul! Lägger upp en video på deras framförande i morgon om det går att filma! Om någon av er ska dit i morgon så se till att vara vid stora scen kl. 15.40, då blir det fight night och sedan kommer hiphop bandet Nivolitas att uppträda :) de kommer även att uppträda på lilla scen tidigare på dan, vid tolv, ett nångång tror jag :)

Någon av er som ska dit?


Long time, no see

Nu börjar jag bli riktigt irriterad på mitt nät. Har inte kunnat få upp inläggen. Men NU ska det tydligen funka. Får hoppas på det! :)

På sistone, har jag varit med mina vänner & älskling. Vi har festat, spelat volley, badat och bara tagit det lugnt och umgåtts. I helgen hände dock något som inte var så roligt, kan inte gå in så mycket på det men vi hamnade i problem då några vuxna människor började bråka med oss helt utan anledning.. Kvällen hade börjat jätte bra och vi hade alla trevligt tills dom kom och förstörde allt. Fick lite senare reda på att dom är "kända" häromkring för att börja tjafsa med folk väldigt lätt. De söker alltid efter en anledning att starta ett gräl, misstolkar det man säger med vilje. Hade det varit ett par ungdomar hade jag kunnat förstå, betyder inte att jag tyckt om det, men det hade varit mer förståeligt. Men kom igen, vuxna människor?  Vart är världen på väg egentligen. Man kan ju tycka att de borde ha lite mera vett i huvudet!

Nu lämnar vi det där tråkiga ämnet, gör mig bara arg att tänka på det. Hur har ni haft det? Har ni gjort något roligt de senaste dagarna? :)


Internet problem

Har inte kunnat uppdatera på ett tag eftersom mitt internet krånglat med nu funkar det som det ska igen!
Igår kom min bästis hem från sin semester, hon hade med sig massa presenter, ett balsam till håret som gör att det blir mindre slitet, och så att man inte behöver platta håret, cigg, och lite god dricka ;) Förra året köpte hon ett silver halsband med matchande silver örhängen. Hon är alldeles för snäll ibland måste jag säga! Tack igen <3

Idag har jag städat hela dagen, urtrist men det måste ju göras! Och i morgon blir det födelsedagsfirande (inte jag som fyller år) och jag ska baka min berömda kladdkaka! ;D

Nu ska jag kolla lite videos på youtube, skriver igen i morgon :) Natti natti!

Don't forget to lock up

Titeln har ingenting med det jag kommer att skriva och göra, men jag kom inte på nån titel, så jag tog det jag senast hörde nån säga på tv.

Det blev ingen cykeltur, istället tog jag en promenad med pappa, hans kompis och hans 8-årige son. Sedan gick vi och handlade, åt lite glass och bara tog det lugnt. När jag kom hem kollade jag på tv en stund innan jag gick ut och träffade lite kompisar en stund och nu är jag hemma och ska kolla på "Huset fullt" minns ni den serien? Jag själv var helt tokig i den när jag var liten, och bestämde mig för att leta upp den nu och kolla på några avsnitt :)
Och i morgon blir det förhoppningsvis att dra till stranden för att jobba på solbrännan och bada.

Det var allt för nu! Ha det bra :)

Ciao

Måndag

Har precis ätit frukost, eller vad man ska kalla det. Jag vaknade för lite mindre än en timme sen, så eftersom det är det första jag äter idag så är det ju frukost. Ska strax sluta lata mig hemma och dra ut cyklen och ta en tur ner till stranden tror jag. Jag tycker det är skönt att bara cykla runt och lyssna på musik, (dock inte så högt att jag inte hör andra cyklister, bilar osv) Ska väl börja göra mig i ordning då.

En bra låt att lyssna på så länge,
Nobody knows - Heroes comeback och ja den är med som soundtrack i anime serien Naruto :)



Skriver igen när jag kommit hem :)

Ciao


Sushi

Idag tänkte jag skriva om en maträtt som enligt mig är bland de godaste i världen, sushi!



Sushi är något de flesta äter vardagligen i Japan, och som många tror så är det faktiskt inte rå fisk som är huvudingrediensen i sushi, det är riset!
Sushi är inte bara en maträtt, det är nog även att betraktas som en konst. När man beställer sushi på en restaurang kan man ofta få den så fint upplagd att man börjar undra om man verkligen borde äta den och förstöra det fina konstverket de skapat! Men det är klart man ska äta, det smakar ju ännu bättre än vad det ser ut! ;)


En person som faktiskt gjort "konstverk" med sushi är sushikocken Ken Kawasumi.
Här är några bilder på vad han har gjort med sushi.



Väldigt gullig mat! Skulle nog även få de mest kräsna småbarn att äta! :)



Och här har han efterliknat en tavlan "Sunflowers" med sushi :)
Väldigt kreativt!

Informationen om honom och hans verk jag skrivit om hittar ni här.
Vad gott det vore med en 16 bitars sushi nu! Mumms!

Vad tycker ni om sushi? :)


Zzzz

Är så sjukt trött, har gått runt i stan hela dagen. Gick upp tidigt dessutom - 10.30! Och ja, det är tidigt för mig som vanligtvis brukar gå upp vid tre, fyra på dagarna, och jag måste dessutom så gick jag upp tidigt i morgon igen. Ojoj vad har jag gett mig själv in på?! x(

Var för övrigt på bio idag :) såg The proposal , mycket bra film :) efter att jag sett trailern trodde jag inte att det var nåt för mig, men alla jag pratat med som sett den, har sagt att den är jätte rolig och bra, och det var den faktiskt! Och inte bara jag, utan hela salongen satt typ och skratta! Kan rekommendera att ni som inte sett den gört! :)

Ciao

RSS 2.0