Svar på kommentar

Fick en fråga om vad jag tycker är finast, smala människor eller tjocka.

Och det är så här, jag tycker alla är fina på olika sätt, jag känner smala människor som är ursnygga och smala människor som är mindre fina. Samma sak med lite större människor, jag känner några som är jätte söta och snygga även fast dom inte är smala, känner även dom som är mindre fina.
Själv har jag haft mycket problem men min kropp för att jag är så smal, har en väldigt hög förbränning och har väldigt svårt att gå upp i vikt. Vilket har resulterat i att andra människor retats för att jag var för smal och kantig. Jag tyckte inte alls om min kropp då och kämpade för att gå upp bara nåt kilo i vikt för att kunna ha de där jeansen som ska sitta tight, eller den där tröjan som satt så snyggt på alla andra men inte på mig. Förstår ni vad jag menar?

Jag är nöjd med min kropp nu, jag är smal, men inte överdrivet smal. Jag är 17 år, ca 1,65 cm lång, och väger 47 kg. Och jag vet att jag egentligen ska väga lite mer, men jag bryr mig inte längre :) Jag är frisk, glad och nöjd.

Jag tycker inte man kan sätta skönhet efter hur smal eller stor man är, skönhet kommer både utifrån och inifrån.
Utsidan är viktig men det är insidan som avgör. Har man inte en fin insida är det ingen som jag skulle vilja lära känna.  Då spelar det ingen roll hur snygg man är på utsidan.

Så smal eller tjock, det spelar ingen roll. Smal betyder inte alltid snygg, tjock betyder inte alltid ful och vice versa. Det är iaf vad jag tycker :)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag är just nu med i en tävling hos Lantmännen, där man ska göra en egen maträtt och vinna mat. Vill ni hjälpa mig, genom att rösta på min maträtt? Klicka här: http://lantmannen.se/smakleken/chickenfilletburger



Snälla, hjälp mig att vinna. Jag behöver verkligen vinnarpriset. Kram

2009-07-17 @ 16:18:24
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: det är så gott

2009-07-17 @ 17:15:13
URL: http://minnahokka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0